Yes, I know you missed my bla bla bla posts. What, you didn't?!
Oh well, I guess I'm going to blabber by myself then.
Si, lo so che vi sono mancati i miei post bla bla bla. Cosa, non vi sono mancati?!
Oh non importa, dovrò blaterare da sola allora.

After reading this post by Lidalgirl about her skincare routine and, more recently, this post about one of Misato's skincare must have I started to think about my very own routine.
Is there something in your skincare that you really never skip? Don't cheat!
Removing makeup doesn't even count for me it's not even a step in my skincare routine, it's just something that I have to do.
I could never skip using my konjac sponge, it always makes my skin feel and look instantly better.
I have to admit that I skip other things quite often. I'm not saying that I never use my moisturizer, my eye cream and that I never use a proper cleanser but at least once a week I'll skip at least one of these steps.
I know, I'm an awful beauty bloggers.
Do you follow you skincare routine everyday?

Dopo aver letto questo post di Lidalgirl sulla sua routine per quanto riguarda la cura della pelle e, più recentemente, questo post di Misato su uno dei suoi must have della skincare ho iniziato a pensare alla mia di routine.
C'è un passaggio della vostra routine che voi non saltate davvero mai? Non barate. Si, potreste mentire ma le bugie fanno male al karma e fanno venire le rughe.
Struccarsi per me non fa parte della routine, è proprio una cosa che so che devo fare e che faccio senza pensarci troppo.
Non potrei mai saltare l'uso della spugna konjac, mi rende subito la pelle più bella e me la sento più pulita.
Devo ammettere che le altre cose le salto spesso. Non dico di saltare sempre tutti gli step, idratante, contorno occhi, detergente vero, scrub, eccetera, ma almeno una volta a settimana mi dimentico/mi passa la voglia di far qualcosa.
Lo so, sono una beauty blogger terribile.
Voi seguite una routine per la skincare?


With love,
S.